Акафист Божественным Страстям Христовым

Пассия или, иначе, Великая вечерня с акафистом Страстям Христовым – особое великопостное богослужение, во время которого читаются отрывки из Евангелия, посвященные страданиям Христа. Совершается эта служба во время Великого поста четыре раза – в соответствии с числом евангелистов.

В Христорождественском соборе г. Хабаровска пассия будет совершаться в воскресенье вечером: 15, 22, 29 марта и 5 апреля. Приглашаем всех найти время и посетить это недлинное, но невероятно проникновенное богослужение, особенно призываем тех, кто не имеет возможности бывать в храме Великим постом в будние дни.

Страстям христовым

Каждый Великий пост прихожане православных храмов собираются на службу, на которой читается акафист Страстям Христовым и одно из Евангелий, повествующее о Страданиях и Распятии Спасителя. Также эта служба носит название «пассия», что означает «страдание» или «страсть».

Служба Пассии составлена из песнопений Страстной седмицы, чтения евангельских повествований о Страстях Христовых, а так же акафиста Страстям Господним или Кресту и поучения о спасительном значении искупительных страданий Спасителя.

В Русской Православной Церкви пассии впервые появляются в 17 веке, а в 1702 году чин пассии был впервые напечатан в Киево-Печерской лавре, как прибавление к богослужебному Уставу. Святитель Иннокентий, архиепископ Херсонский и Таврический составил службу с акафистом Божественным Страстям Христовым. Таким образом, пассия в Православной Церкви является богослужебным чином. В современной богослужебной практике Русской Православной Церкви распространён обычай совершать пассии в четыре воскресных дня Великого поста.

Перед великой вечерней посреди храма поставляется большое Распятие. Во время пения стихир отверзаются Царские врата и из алтаря выносится Святое Евангелие, которое полагается на аналое перед Крестом. Затем следует чтение акафиста и Евангельского повествования о Страстях Христовых. В завершение читается молитва, и духовенство, и молящиеся прикладываются ко Кресту.

Пассия, как молитвенное памятование о страданиях Спасителя, предваряющее несколько раз в течение Великого поста священные воспоминания Великой Пятницы, вместе со всеми другими церковными Богослужениями ведёт через поприще Святой Четыредесятницы к седмице Страстей Христовых и Его Славному Воскресению.

Акафист Божественным Страстям Христовым

Кондак 1

Взбра́нный Воево́до и Го́споди Небесе́ и земли́, Тебе́, Царя́ Безсме́ртнаго, зря́ на Кресте́ ви́сяща, вся тварь измени́ся, не́бо ужасе́ся, основа́ния земли́ восколеба́шася. Мы же, недосто́йнии, благода́рственное поклоне́ние Твоему́ нас ра́ди страда́нию принося́ще, с разбо́йником вопие́м Ти: Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Икос 1

Ангелов ликостоя́ния восполня́я, не от Ангел восприя́л еси́, но мене́ ра́ди, Бог сый, челове́к быв, челове́ка, грех ра́ди уме́рша, животворя́щим Те́лом и Кро́вию Твое́ю оживи́л еси́, те́мже, толи́цей любви́ Твое́й благода́рни су́ще, вопие́м Ти:
Иису́се Бо́же, Любы́ Предве́чная, та́ко о нас земноро́дных возблаговоли́вый;
Иису́се, ми́лосте безме́рная, к челове́ком па́дшим до́лу низше́дый.
Иису́се, в плоть на́шу оболки́йся и сме́ртию Свое́ю сме́рти держ́аву разруши́вый;
Иису́се, Боже́ственными Твои́ми Та́инами нас обожи́вый.
Иису́се, страда́ньми и Кресто́м Твои́м весь мир искупи́вый;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 2

Виде́в Тя Ангел в вертогра́де Гефсима́нстем до по́та крова́ва в моли́тве подвиза́ющася, предста́в укрепля́ше Тя, егда́ я́ко бре́мя тя́жкое греси́ на́ши отяготе́ша на Тебе́: Ты бо, Ада́ма поги́бшаго на ра́мо восприи́м, Отцу́ предста́вил еси́, прекло́нь коле́на моля́ся. О сем у́бо с ве́рою и любо́вию пою́ Тебе́: Аллилу́иа.

Икос 2

Ра́зума неразуме́нна во́льнаго Твоего́ страда́ния не уразуме́ша иуде́е: сего́ ра́ди егда́ в нощи́ со свети́льники и́щущим Тя рекл еси́: Аз есмь; а́ще и падо́ша на земли́, но по сем связа́вше Тя, ведо́ша на суди́ще: мы же на сем пути́, припа́дающе к Тебе́, с любо́вию зове́м:
Иису́се, Све́те ми́ра, от ми́ра лука́ваго возненави́денный;
Иису́се, живы́й во Све́те Непресту́пнем, от о́бласти те́мныя я́тый.
Иису́се, Сы́не Бо́жий Безсме́ртный, от сы́на поги́бели на смерть указа́нный;
Иису́се, в Не́мже льсти несть, от преда́теля ле́стию лобза́нный.
Иису́се, ту́не Себе́ всем подава́яй, за сребре́нники прода́нный;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 3

Си́лою Божества́ Твоего́ проре́кл еси́ трикра́тное отверже́ние ученику́. Он же посе́м, а́ще и отрече́ся Тебе́ с кля́твою, оба́че, егда́ узре́ Тя во дворе́ архиере́йстем, Го́спода своего́ и Учи́теля, умили́вся се́рдцем, изше́д вон пла́кася го́рько: «При́зри у́бо и на мя, Го́споди, и порази́ жесто́кое се́рдце мое́, да слеза́ми мои́ми омы́ю грехи́ моя́, поя́ Тебе́: Аллилу́иа».

Икос 3

Име́яй вои́стинну власть по чи́ну Мелхиседе́кову, я́ко Архиере́й во ве́ки, стал еси́ пред беззако́нным первосвяще́нником Каиа́фою, Влады́ка и Госпо́дь всех; от Твои́х у́бо рабо́в прия́вый муче́ние, приими́ от нас сицева́я:
Иису́се безце́нный, це́ною ку́пленный, стяжи́ мя в Твое́ ве́чное насле́дие;
Иису́се, жела́ние всех, от Петра́ стра́ха ра́ди отве́рженный, не отве́ржи мя, грешна́го.
Иису́се, Агнче незло́биве, от лю́тых ве́прей терза́емый, изми́ мя от враг мои́х;
Иису́се Архиере́ю, Свое́ю Кро́вию вше́дый во Свята́я Святы́х, очисти́ мя от скверн пло́тских.
Иису́се свя́занный, име́яй власть вяза́ти и реши́ти, разреши́ моя́ тя́жкая прегреше́ния;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 4

Бу́рею христоуби́йства ды́шуще иуде́е, послу́шавше глас отца́ лжи и человекоуби́йцы искони́, диа́вола, отверго́ша Тебе́, пра́вый Путь, Истину и Живо́т; мы же Тя, Хри́ста, Бо́жию си́лу, в Не́мже вся сокро́вища прему́дрости и ра́зума сокрове́на cуть, испове́дующе, вопие́м: Аллилу́иа.

Икос 4

Слы́ша Пила́т кро́ткия Твоя́ глаго́лы, а́ки досто́йнаго сме́рти предаде́ Тя на пропя́тие, а́ще и сам свиде́тельствоваше, я́ко ни еди́ныя вины́ обре́те в Тебе́: ру́це у́бо свои́ умы́, но се́рдце оскверни́: мы же, чудя́щеся та́йне во́льнаго страда́ния Твоего́, со умиле́нием зове́м:
Иису́се, Сы́не Бо́жий и Сы́не Де́вы, от сыно́в беззако́ния уму́ченный;
Иису́се, пору́ганный и обнаже́нный, дая́й ле́поту кри́ном се́льным и одева́яй не́бо о́блаки.
Иису́се, насыще́нный ра́нами, пятию́ хле́бы пять ты́сящ насы́тивый;
Иису́се, Царю́ всех, вме́сто да́ни любве́ и благодаре́ния жесто́кия му́ки прие́мый.
Иису́се, нас ра́ди весь день я́звленный, уврачу́й я́звы душ на́ших;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 5

Богото́чною Кро́вию Твое́ю весь обле́клся еси́, одея́йся све́том, я́ко ри́зою. Вем, вои́стинну вем со проро́ком, почто́ червле́ны ри́зы Твоя́: аз, Го́споди, аз грехми́ мои́ми уязви́х Тя; Тебе́ у́бо, мене́ ра́ди уя́звленному, благода́рственно зову́: Аллилу́иа.

Икос 5

Прови́дев Тя в ду́се Богоглаго́ливый Иса́иа, безче́стием и ра́нами испо́лнена, ужа́сся вопия́ше: «Ви́дехом Его́, и не име́яше ви́да, ни добро́ты». Мы же, зря́ще Тя на Кресте́, с ве́рою и удивле́нием зове́м:
Иису́се, безче́стие терпя́й, челове́ка сла́вою и че́стию венча́вый;
Иису́се, на Него́же Ангелы зре́ти не мо́гут, по лани́тома зауше́нный.
Иису́се, по главе́ тро́стию ударе́нный, преклони́ во смире́ние главу́ мою́;
Иису́се, све́тлая Твоя́ очеса́ кро́вию омраче́нная име́вый, отврати́ очи́ моя́, е́же не ви́дети суеты́.
Иису́се, от ног до главы́ не име́вый це́лости, всего́ це́ла и здра́ва сотвори́ мя;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 6

Пропове́дник Твоего́ незло́бия я́влься Пила́т, показа́ наро́ду ничто́же бы́ти в Тебе́ досто́йно сме́рти; но иуде́е, я́ко зве́ри ди́вии кровь узре́вше, скрежета́ху на Тя зубы́ свои́ми, «распни́, распни́ Его́», вопию́ще; мы же, лобыза́юще пречи́стыя я́звы Твоя́, зове́м: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́л еси́ в позо́р и удивле́ние Ангелом и челове́ком глаго́лющу о Тебе́ Пила́ту: «Се, челове́к». Прииди́те у́бо, пору́ганному нас ра́ди Иису́су поклони́мся, вопию́ще:
Иису́се, Тво́рче и Судие́ всех, от тва́ри Своея́ суди́мый и му́чимый;
Иису́се, прему́дрости Пода́телю, отве́та безу́мным не да́вый.
Иису́се, Врачу́ уя́звленных грехми́, даждь ми врачевство́ покая́ния;
Иису́се, Па́стырю пораже́нный, порази́ бесо́в, искуша́ющих мя.
Иису́се, плоть имы́й сокруше́нну, сокруши́ се́рдце мое́ стра́хом Твои́м;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 7

Хотя́й челове́ка от рабо́ты вра́жия изба́вити, смири́л еси́ Себе́ пред враги́ Твои́ми, Иису́се, и, я́ко а́гнец безгла́сен на заколе́ние веде́н был еси́, везде́ я́звы терпя́й, да всего́ исцели́ши челове́ка, зову́ща: Аллилу́иа.

Икос 7

Ди́вное показа́л еси́ долготерпе́ние, егда́ во́ини, руга́ющеся Тебе́, по глаго́лу непра́веднаго судии́, люте́йшими ра́нами уязвля́ху Пречи́стое Те́ло Твое́, я́ко обагри́тися ему́ от ног до главы́ кро́вию. Сего́ ра́ди со слеза́ми вопие́м Ти:
Иису́се человеколюби́вый, от челове́к те́рнием увенча́нный;
Иису́се, Божество́м безстра́стный, стра́сти терпя́й, да нас от страсте́й свободи́ши.
Иису́се, Спа́се мой, спаси́ мя, пови́ннаго всем му́кам;
Иису́се, все́ми оста́вленный, Утвержде́ние мое́, утверди́ мя.
Иису́се, от всех оскорбле́нный, Ра́досте моя́, возвесели́ мя;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 8

Ди́вно и стра́нно яви́стася Тебе́ Моисе́й и Илиа́ на Фаво́ре, глаго́люща о исхо́де Твое́м, его́же ны́не скончава́еши во Иерусали́ме. Та́мо у́бо ви́девша сла́ву Твою́, зде же спасе́ние на́ше узре́вша, зову́т: Аллилу́иа.

Икос 8

Везде́ от иуде́й гони́мый, мно́гия, ра́ди мно́жества грехо́в мои́х, претерпе́л еси́ поноше́ния и му́ки: еди́ни бо Тя проти́вна бы́ти ке́сарю глаго́лют, друзи́и я́ко злоде́я осужда́ют, ини́и же: «Возми́, возми́ и распни́», – вопию́т. От всех у́бо осужде́нному, и на пропя́тие ведо́мому, Тебе́, Го́споду, из глубины́ души́ глаго́лем:
Иису́се, непра́ведно осужде́нный, Судие́ наш, не осуди́ нас по дело́м на́шим;
Иису́се, изнемога́яй на пути́ под Кресто́м, си́ло моя́, в час ско́рби и озлобле́ния моего́ не оста́ви мене́.
Иису́се, взыва́яй о по́мощи к Отцу́, Подвигополо́жниче мой, в не́мощи мое́й укрепи́ мя;
Иису́се, безче́стие прие́мый, Сла́во моя́, от Сла́вы Твоея́ не отри́ни мене́.
Иису́се, Образе пресве́тлыя Ипоста́си Отчия, преобрази́ мое́ нечи́стое и мра́чное житие́;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 9

Все естество́ смяте́ся, зря Тебе́ на Кресте́ пове́шена, на небеси́ солнце́ лучи́ своя́ скры, земля́ потрясе́ся, заве́са хра́ма раздра́ся, каме́ние распаде́ся, ад уме́ршия изве́рже: мы же покланя́емся на ме́сте, иде́же стоя́сте пречи́стеи но́зе Твои́, пою́ще: Аллилу́иа.

Икос 9

Вети́я многовеща́нныя, а́ще и мно́го глаго́лют, но не мо́гут досто́йнаго благодаре́ния возда́ти Боже́ственным страсте́м Твои́м, Человеколю́бче: на́ша же душа́ и те́ло, се́рдце и вси соста́вы со умиле́нием к Тебе́ взыва́ют:
Иису́се, пригвожде́йся на Кресте́, пригвозди́ и упраздни́ рукописа́ние грехо́в на́ших;
Иису́се, ру́це со Креста́ простира́яй ко всем, привлецы́ и мя, заблу́дшаго.
Иису́се, Две́ре овца́м, в ре́бра прободе́нный, введи́ мя я́звами Твои́ми в черто́г Твой;
Иису́се, пло́тию распя́тый, распни́ плоть мою́ со страстьми́ и похотьми́.
Иису́се, скончава́яйся в му́ках, даждь ми, да се́рдце мое не су́дит и́но что ве́дети, то́чию Тебе́ ра́спята;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 10

Спасти́ хотя́й мир, слепы́х, хромы́х, прокаже́нных, немы́х и глухи́х исцели́л еси́, духо́в лука́вых отгна́л еси́; неразу́мнии же иуде́е, зло́бою ды́шуще и за́вистию му́чими, пригвозди́ша Тя ко Кресту́, не ве́дуще пе́ти: Аллилу́иа.

Икос 10

Царю́ Преве́чный, Иису́се, весь стра́ждеши за мое́ невоздержа́ние, да всего́ мя чи́ста сотвори́ши, во всем обра́з нам подая́й, да после́дуем стопа́м Твои́м, зову́ще:
Иису́се, Любы́ неизсле́димая, распе́ншим Тя греха́ не поста́вивый;
Иису́се, с во́плем кре́пким и со слеза́ми в вертогра́де моля́йся, научи́ и нас моли́тися.
Иису́се, вся проро́чествия о Тебе́ испо́лнивый, испо́лни во благи́х жела́ния се́рдца на́шего;
Иису́се, дух Твой в ру́це Отцу́ преда́вый, в час исхо́да моего́ приими́ дух мой.
Иису́се, ри́зы Твоя́ раздели́ти не возбрани́вый, кро́тко ду́шу мою́ от те́ла отдели́;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 11

Пе́ние всеумиле́нное приноша́ше Тебе́ Всенепоро́чная Ма́терь Твоя́, глаго́лющи: «Аще и стра́ждеши на Кресте́, но вем Тя, из чре́ва пре́жде денни́цы от Отца́ рожде́нна, ви́жду бо, я́ко тварь вся состра́ждет Тебе́; предае́ши дух Твой Отцу́, и Мой дух приими́ и не оста́ви Мене́, зову́щую: Аллилу́иа».

Икос 11

Яко светоприе́мная свеща́, у Креста́ Твоего́ горя́ще любо́вию к Тебе́, и Ма́тернею Де́ва Пренепоро́чная обдержа́шеся боле́знию, заходя́щу Тебе́ во гроб и́стинному Со́лнцу Пра́вды, с Не́юже и се́рдца на́шего моли́твы приими́ сицевы́я:
Иису́се, вознесы́йся на дре́во, да нас, па́дших, совознесе́ши ко Отцу́ Своему́;
Иису́се, де́вственнику Присноде́ву в Ма́терь дарова́вый, да нас де́вству и чистоте́ научи́ши.
Иису́се, Тебе́, Бо́га Сло́ва ро́ждшей, ученика́ Богосло́ва вручи́вый, вручи́ и нас всех Ея́ Ма́тернему заступле́нию;
Иису́се, ми́ра и а́да Победи́телю, победи́ неве́рие, го́рдость жите́йскую и по́хоть оче́с, в нас живу́щия.
Иису́се, сме́рти держа́вы разруши́телю, ве́чныя сме́рти изба́ви мя;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 12

Благода́ть Твою́ пода́ждь мне, Иису́се, Бо́же мой, приими́ мя, я́коже прия́л еси́ Ио́сифа с Никоди́мом, да, я́ко чи́стую плащани́цу, ду́шу мою́ принесу́ Тебе́ и воня́ми доброде́телей пома́жу пречи́стое те́ло Твое́, и, я́ко во гро́бе, в сердце́ мое́м име́ю Тя, зовы́й: Аллилу́иа.

Икос 12

Пою́ще Твое́ во́льное распя́тие, покланя́емся страсте́м Твои́м, Христе́, ве́руем с со́тником, я́ко вои́стинну Бо́жий Сын еси́, приити́ име́яй на о́блацех с си́лою и сла́вою мно́гою; тогда́ у́бо не посрами́ нас, Кро́вию Твое́ю искупле́нных и та́ко вопию́щих:
Иису́се многострада́льный, ры́данием Де́вы Ма́тере Твоея́ ве́чнаго пла́ча исхити́ ны;
Иису́се, от всех оста́вленный, не остави́ мя еди́наго в час сме́рти моея́.
Иису́се, с Магдали́ною нога́м Твои́м каса́ющася, приими́ мя;
Иису́се, с преда́телем и распе́ншими Тя не осуди́ мене́.
Иису́се, с разбо́йником благоразу́мным в рай введи́ мя;
Иису́се, Сы́не Бо́жий, помяни́ нас, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м.

Кондак 13

О Иису́се Христе́, Агнче Бо́жий, взе́мляй грехи́ ми́ра, приими́ ма́лое сие́ от всея́ души́ на́шея приноси́мое Тебе́ благодаре́ние и исцели́ ны спаси́тельными Твои́ми страда́ньми от вся́кия боле́зни душе́вныя и теле́сныя, огради́ ны Кресто́м Твои́м от враг ви́димых и неви́димых и при кончи́не живота́ на́шего не оста́ви нас, да сме́ртию Твое́ю изба́вльшеся ве́чныя сме́рти, вы́ну зове́м Тебе́: Аллилу́иа.

Источники:

http://snezhinsk.cerkov.ru/apteka-dlya-dushi/molitvoslov/akafist-bozhestvennym-strastyam-xristovym/

http://hr-sobor.ru/passia-2020/

https://hram-nikolaya-yaponskogo.ru/Articles/Item/10149

Айза Рутт

Эзотерикой увлекаюсь еще с подросткового возраста, тогда и обнаружила в себе некоторые способности к ясновидению. Считаю, что в мире ничего случайно не происходит, и у нас есть все инструменты, чтобы быть готовым к любым поворотам судьбы, а то и изменить ее.

Приметы и суеверия
Добавить комментарий

Нажимая на кнопку "Отправить комментарий", я даю согласие на обработку персональных данных и принимаю политику конфиденциальности.

Adblock
detector